![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244430956_2998326463765249_81919983143426099_n-300x225.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244158599_2998327007098528_6991694756519761865_n-225x300.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244181668_2998326813765214_3625071309283991122_n-300x225.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244255301_2998327153765180_3751033986953989838_n-225x300.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244257720_2998326930431869_461701089804894565_n-300x225.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244338942_2998327063765189_6852036895246146686_n-225x300.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244339178_2998327117098517_1242181955613114165_n-225x300.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244341042_2998326860431876_3162492596758838894_n-300x225.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244379108_2998326677098561_12392956909660748_n-300x225.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244399939_2998326717098557_3010962967609340495_n-300x169.jpg)
![](http://chnnipb.wunu.edu.ua/wp-content/uploads/2021/10/244405550_2998326753765220_7669690193635397561_n-300x225.jpg)
Питання вектору розвитку вищої освіти в Україні на найближче майбутнє цікавить кожного, хто дотичний до освітнього процесу. Саме це питання стало стрижневим під час методичного семінару, що відбувся 30 вересня у Чортківському навчально-науковому інституті підприємництва і бізнесу. Спікер, к е.н., доцент Наталя Костишин , висвітлила концептуальні засади розвитку закладів вищої освіти (ЗВО), опираючись на нормативний документ МОН – “Стратегію розвитку вищої освіти в Україні на 2021-2031роки”. Вона звернула увагу на систематизацію актуальних проблем системи вищої освіти, а також на основні тенденції й світові тренди її розвитку, зокрема: глобалізацію, цифровізацію та старіння населення. Особливої уваги було приділено інституціям, компетентностям та професіям майбутнього, що пов’язані із забезпеченням життя та здоров’я людини (фахівець з робототехніки, з 3D-друку, аналітик даних, розробник технологій блокчейнз, цифровий лінгвіст, екоаналітик у будівництві, ІТ-лікар, біоінформатик, нейропсихолог, тощо). Доповідачка завершила свій виступ демонстрацією концептуальної моделі вищої освіти, в основі якої покладено кібернетичний принцип необхідного розмаїття, що як результат виокремить такі види ЗВО, як дослідницькі університети, ЗВО галузевого спрямування та віртуальні університети.